Change to English translation   Sidkarta   Utskriftsversion   Prenumerera på nyheter från FriendlyShop med RSS

FriendlyShop

Meny

Hem > Butiken > Om fraktkostnader

Om fraktkostnader

Vi ”gömmer” inte fraktkostnaden i priset och kallar det ”fri frakt”, vi redovisar portot tydligt. Många andra nätbutiker bakar in portot i priset, men det blir inte rättvisande. Det kan låta som att man ”bjuder på” frakten – men självklart är det alltid kunden som betalar för allt, porto, paketering, reklam mm. Vi tycker att det är bättre och mer transparent att tydligt redovisa kostnaden för portot. Observera också att vi gör ingen vinst på portot! Kunden betalar endast vad portot i verkligheten kostar.

Frakten räknas ut automatiskt när du gör din order. Vi använder oss av Åländska Posten, och skickar oftast som skrymmande Brev (eftersom paketen blir tjockare än 3 cm).

När du går igenom orderprocessen, ser du vad fraktkostnaderna blir. Självklart kan du avbryta ordern när som helst om du tycker att fraktkostnaden blir för hög. Vi skickar med sk. Economy, som är det billigare och långsammare alternativet.

Om du har extra bråttom – kontakta oss innan du gör ordern, så kan vi skicka lite snabbare och dyrare.

”Nackdelen” med fraktkostnader upplever man oftast när man köper en produkt som inte kostar så mycket – då kan fraktkostnaden till och med överstiga priset för produkten. Då är det lätt att fylla i fler antal av samma produkt, och då blir fraktkostnaden ofta inte högre – Postens avgifter har ganska stora ”trappsteg” till nästa högre pris.

Frakten baseras på produkternas vikt. Dock är alla order över 1500 SEK inkl moms fraktfria, dvs. vi bjuder på portot!

För närvarande är Postens leveranstider för skrymmande brev till Norden/EU:

Leveranstid, arbetsdagar

Norden

5–10

Europa

5–10

Se Posten Ålands avgifter här och leveranstider här.

 

Nyheter

Senaste nytt här, samlat på en sida!

 

Gilla oss på sociala nätverk!

 

Vanliga frågor…

Hittar du här!